Menú
Estudiantes
Postulantes
Académicos
Estudiantes
Postulantes
Académicos
Quiénes Somos
Académicos
Postgrados y
Postítulos
Investigación
Vinculación
Publicaciones
Submenú
Áreas de investigación
Bases filosóficas históricas y culturales de la educación
Políticas e instituciones educacionales
Profesión docente
Enseñanza y aprendizaje
Educación, infancia y juventud
Neurociencia y cognición aplicada a la educación
Ciencia, tecnología y educación
Proyectos
Proyectos no Vigentes
Publicaciones
Vínculos internacionales
Conoce el Ciae
Publicaciones
Buscar
2024
2023
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Todo
Políticas Educacionales
Profesión Docente
Enseñanza y Aprendizaje
Neurociencia y cognición aplicada a la educación
Tecnología y educación
Educación de la primera infancia
Artículo
Capítulos de Libros
Libro
Proceeding
Documentos
Documentos de Trabajos
Buscar
limpiar busqueda
Abarca, E.; Alvarado, C.; Cabello, P.; Arriagada, S. (2024).
Searching for a middle ground: Teachers’ identities and perceptions on the teaching and learning of writing
Teaching and Teacher Education , 138
Aldunate, N.; López-Silva, P.; Brotfeld, C.; Guerra, E.; Kronmüller, E. (2024).
Spanish version of Multidimensional Mentalizing Questionnaire (MMQ): Translation, adaptation and psychometric properties in a Chilean population
PLOS ONE
Rojas, C.; San Martín, M.; Urzúa, P.; Guerra, E. (2024).
Word or pseudoword? The lexicality effect in naming and lexical decision tasks during advanced aging
PLOS ONE , 19
Saadati, F.; Bastian, A.; Larrain, M.; Felmer, P.; Kaiser,G. (2024).
Adapting german instruments and validating their use to measure chilean mathematics teachers’ professional competence
Journal of Curriculum Studies
Valenzuela, J. P.; Kuzmanic, D.; Cortés, F. (2024).
Socioeconomic inequalities in opportunities and participation in in-person learning during the Covid-19 pandemic
International Journal of Educational Development
Castro,J.F; Ortega, L.; Yamada,G.; Mata, D. (2023).
Overeducation and overskilling in Latin America: evidence from PIAAC
Cummings,P.; Mizala, A.; Ross Schneider,B. (2023).
Chile’s Inclusion Law: the arduous drive to regulate an unequal education system, 2006–19
Educational Review
Rojas, C.; Riffo, B.; San Martín, M.; Guerra, E. (2023).
Lexical Access Restrictions after the Age of 80
Brain Sciences , 13(9)
Guerra, E.; Aslánov, I. (2023).
Tautological formal explanations: does prior knowledge affect their satisfiability?
Frontiers in Psychology
Araya, R.; Collanqui, P. (2021).
Are Cross-Border Classes Feasible for Students to Collaborate in the Analysis of Energy Efficiency Strategies for Socioeconomic Development While Keeping CO2 Concentration Controlled?
Sustainability
1
2
3
4
5
6
7
8
9