Menú
Estudiantes
Postulantes
Académicos
Estudiantes
Postulantes
Académicos
Quiénes Somos
Académicos
Postgrados y
Postítulos
Investigación
Vinculación
Publicaciones
Submenú
Áreas de investigación
Bases filosóficas históricas y culturales de la educación
Políticas e instituciones educacionales
Profesión docente
Enseñanza y aprendizaje
Educación, infancia y juventud
Neurociencia y cognición aplicada a la educación
Ciencia, tecnología y educación
Proyectos
Proyectos no Vigentes
Publicaciones
Vínculos internacionales
Conoce el Ciae
Publicaciones
Buscar
2023
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Todo
Políticas Educacionales
Profesión Docente
Enseñanza y Aprendizaje
Neurociencia y cognición aplicada a la educación
Tecnología y educación
Educación de la primera infancia
Artículo
Capítulos de Libros
Libro
Proceeding
Documentos
Documentos de Trabajos
Buscar
limpiar busqueda
Araya, R.; Collanqui, P. (2021).
Are Cross-Border Classes Feasible for Students to Collaborate in the Analysis of Energy Efficiency Strategies for Socioeconomic Development While Keeping CO2 Concentration Controlled?
Sustainability
Ávalos, B.; Flores, M.A. (2021).
School-Based Teacher Collaboration in Chile and Portugal
Compare: A Journal of Comparative and International Education
Rodríguez-Ronderos, C.; Guerra, E.; Knoeferle, P. (2021).
The role of literal features during processing of novel verbal metaphors
Frontiers in Psychology
Valenzuela, J. P.; Uribe, M.; Anderson, S. (2021).
Reforming Public Education in Chile: The Creation of Local Education Services
Educational Management Administration & Leadership
Trajtenberg, N.; Dodel, M.; Sanchez de Ribera, O.; Cabello, P.; Claro, M. (2021).
Online and offline victimisation: A cluster analysis of adolescent victims of bullying and cyber-bullying in Chile
Journal of Children and Media
Saadati, F.; Felmer, P. (2021).
Assessing impact of a Teacher professional development program on student problem-solving performance
ZDM Mathematics Education
Araya, R. (2021).
Enriching Elementary School Mathematical Learning with the Steepest Descent Algorithm
Mathematics
Ahufinger, N.; Guerra, E.; Ferinu, L.; Andreu, L.; Sanz-Torrent, M. (2021).
Cross-situational statistical learning in children with developmental language disorder
Language, Cognition and Neuroscience
Guerra, E.; Bernotat, J.; Carvacho, H.; Bohner,G. (2021).
Ladies first: Gender stereotypes drive anticipatory eye-movement during incremental sentence interpretation
Frontiers in Psychology
Stern, M.C.; Stover, L..; Guerra, E.; Martohardjono, G. (2021).
Syntactic and Semantic Influences on the Time Course of Relative Clause Processing: The Role of Language Dominance
Brain Sciences
(pp.11(8)).
1
2
3
4
5
6
7
8